Vi har tatt en prat med Eiliv , daglig leder i Seeds (nå straks 99X)
Vi i Winorg vet at samarbeid mellom spesialister er nøkkelen til suksess for medlems- og samfunnsdrevne organisasjoner. Derfor satte vi oss nylig ned med Eiliv Liljevik, daglig leder i Seeds, for å diskutere verdien av samarbeid og viktigheten av å velge riktig teknologiplattform for organisasjoner som er avhengige av støttespillere som medlemmer, givere og frivillige.
Les mer ›
Temaer:
CRM,
medlemsreisen,
medlemssystem
Digitale løsninger skal forenkle og engasjere – ikke skape mer kompleksitet! AI generert bilde
Innmelding og onboarding er kritiske prosesser i en organisasjon. Ved å bruke digitale verktøy kan disse gjøres enklere og mer effektive, samtidig som støttespillerens opplevelse settes i sentrum. En god onboardingopplevelse skaper langvarige relasjoner med medlemmer, givere, frivillige eller andre støttespillere.
Les mer ›
Temaer:
giverreisen,
CRM,
medlemsreisen,
medlemssystem
Digitale verktøy kan fremme menneskelige forbindelser i samfunnsdrevne organisasjoner. AI generert bilde
I en verden hvor teknologi stadig tar nye steg, er det lett å bli fanget i jakten på det nyeste og mest avanserte. For medlems- og giverdrevne organisasjoner er imidlertid nøkkelen til varig suksess og vekst ikke å finne i teknologien i seg selv, men i hvordan teknologien brukes for å fremme og styrke forholdet til deres støttespillere.
Les også: Slik lager du en moderne medlemsreise
Les mer ›
Temaer:
giverreisen,
CRM,
medlemsvekst,
medlemsreisen,
givere
Teknologi kan fortsatt ikke erstatte det menneskelige engasjementet som driver organisasjoner fremover. stockimage
Økonomistyring er et komplekst område for enhver organisasjon, men for medlems- og giverdrevne organisasjoner og fagforbund står det spesielle utfordringer. Disse organisasjonene opererer i skjæringspunktet mellom privat næringsliv, offentlig forvaltning, og samfunnsdrift, og må finne en balanse mellom å være økonomisk bærekraftige og opprettholde sitt sosiale oppdrag.
Les også: Slik lager du en moderne medlemsreise
Les mer ›
Temaer:
Business Intelligence,
medlemsvekst,
medlemsreisen
Hva betyr det å modernisere og forenkle? stockimage
I en digital tidsalder er behovet for å modernisere og forenkle medlems- og giverarbeid ikke bare ønskelig, men nødvendig for vekst og bærekraft. Organisasjoner over hele verden står overfor utfordringen med å håndtere komplekse datastrømmer og forventninger fra et stadig mer engasjert publikum som krever personlig oppmerksomhet og umiddelbare svar.
I dagens digitale æra er organisasjoner under press for å tilpasse seg en stadig skiftende verden. Modernisering er ikke lenger et valg, men en nødvendighet for vekst og bærekraft. Dette omfatter en omfattende oppgradering av teknologiske systemer, men også en kulturell og menneskelig transformasjon som kan forsterke organisasjonens kapasitet og engasjement.
Les mer ›
Temaer:
giverreisen,
innsamling,
digitalisering,
CRM,
medlemsvekst,
medlemsreisen,
medlemssystem
Medlemsorganisasjoner må tilpasse seg nye situasjoner og forbli relevante om de skal beholde fornøyde medlemmer og engasjerte støttespillere!
Les mer ›
Temaer:
Business Intelligence,
digitalisering,
datadrevet,
medlemsvekst,
effektiv drift,
medlemsreisen,
churn
Teknologi kan fortsatt ikke erstatte det menneskelige engasjementet som ofte driver organisasjoner fremover.
Hvordan kan medlemsorganisasjoner engasjere eksisterende medlemmer og rekruttere nye medlemmer for å øke organisasjonens innflytelse og innvirkning?
Les også: Slik lager du en moderne medlemsreise
Les mer ›
Temaer:
distribuert organisasjon,
tillitsvalgte,
frivillige,
personifisering,
medlemsvekst,
medlemsreisen
Engasjementet hos fagforeningsmedlemmer kan bedres med teknologi, men det er som alltid viktig å bruke teknologien riktig og hensiktmessig.
Kunstig intelligens (KI) har vist seg å være en kraftig teknologi som påvirker ulike bransjer og sektorer over hele verden. Innenfor fagforeningsbevegelsen kan KI også ha en betydelig innvirkning på hvordan organisasjoner opererer, interagerer med medlemmer og tar beslutninger. I denne artikkelen vil vi utforske hva bruken av kunstig intelligens kan bety for en typisk norsk fagforening og hvordan det kan styrke deres arbeid for medlemmene
Les også: NITO:- Winorg gjør hverdagen bedre for våre tillitsvalgte
Les mer ›
Temaer:
digitalisering,
CRM,
datadrevet,
personifisering,
medlemsvekst,
effektiv drift,
medlemsreisen
Mulighetene som oppstår ved ny teknologi følges alltid av flere etiske dilemmaer og mulige fallgruver, det samme naturlig nok ved bruk av kunstig intelligens
Kunstig intelligens (AI) vil ha en stadig større betydning for frivillige organisasjoner i fremtiden. Med AI-teknologier kan organisasjonene samle inn og analysere store mengder data om frivillige og donasjoner på en mer effektiv måte. Dette kan føre til bedre beslutninger og mer målrettet innsats for å nå organisasjonens mål.
Les også: Slik økte Frelsearmeen inntektene med 48% med hjelp av data
Les mer ›
Temaer:
digitalisering,
CRM,
personifisering,
medlemsvekst,
effektiv drift,
medlemsreisen,
Marketing Automation,
churn
Den største feilen mange organisasjoner gjør er å ta medlemmene for gitt. Medlemmene er dine viktigste ambassadører, om du tar godt vare på dem.
Les mer ›
Temaer:
digitalisering,
CRM,
personifisering,
medlemsvekst,
effektiv drift,
medlemsreisen,
Marketing Automation,
churn