Hvorfor er det så vanskelig å vite nøyaktig hvor mange medlemmer en organisasjon har? Man skulle tro at det var en enkel sak – et medlem er et medlem, ikke sant? Men realiteten viser seg ofte å være mer kompleks.
Temaer: giverreisen, CRM, medlemsvekst, frivilligreisen
I en tid der digitale kommunikasjonsplattformer stadig utvikler seg, har SMS vist seg å være en effektiv og pålitelig kanal for organisasjoner. SMS er langt fra utdatert, til tross for konkurransen fra nye digitale kanaler. Hvert år sendes fortsatt flere milliarder tekstmeldinger i Norge.
Temaer: CRM, medlemsvekst
Hjernesvulstforeningen er en pasient- og interesseorganisasjon for personer rammet av hjernesvulst, deres pårørende og andre støttespillere. Foreningen jobber for å øke kunnskapen om hjernesvulst, fremme forskning og bidra til et bedre helsetilbud. De tilbyr også kurs, veiledning og et støttende fellesskap for sine medlemmer
Som en organisasjon med et viktig samfunnsoppdrag opplevde Hjernesvulstforeningen at mye tid gikk med til administrasjon av medlemskap, betalinger og kommunikasjon – tid som heller kunne vært brukt på å utvikle organisasjonen og styrke medlemstilbudet. De ønsket et integrert system med automatiserte prosesser som kunne forenkle arbeidet, redusere manuelt arbeid og gi en helhetlig oversikt over medlemmene.
Temaer: giverreisen, CRM, medlemsvekst
Digitalisering av frivillighet: Slik styrker og beholder du frivillige
Av Kim Roger Elverhøy 25. feb 2025
Digitale verktøy kan fremme menneskelige forbindelser i samfunnsdrevne organisasjoner.
Frivillighet i en digital tidsalder
Frivillige er selve ryggraden i mange organisasjoner – fra humanitære initiativer til idrettslag og kulturinstitusjoner. Deres innsats er avgjørende for drift, vekst og gjennomføring av samfunnsnyttige aktiviteter. Samtidig er frivillighet i endring. Nye generasjoner av frivillige stiller andre krav til fleksibilitet, tilgjengelighet og oppfølging.
Personlig engasjement og relasjoner vil alltid være hjørnesteiner i frivillighetsarbeid, men digitalisering åpner opp for nye måter å rekruttere, administrere og beholde frivillige på. Hvordan kan organisasjoner utnytte teknologi til å styrke frivillighetsarbeidet – uten å miste den menneskelige dimensjonen?
Temaer: giverreisen, frivillige, CRM, medlemsvekst, frivilligreisen
Fagforeninger har behov for effektiv samhandling med omverdenen. KI generert bilde.
Forskerforbundet implementerer Winorg Total Fagforening – nå fullt operativt med rom for videre utvikling
Forskerforbundet, en fagforening med over 26 000 medlemmer, har fullført implementeringen av Winorg Total Fagforening. Med denne løsningen er de nå fullt operativt i gang med å håndtere medlemsadministrasjon og økonomiprosesser i hverdagen. Forskerforbundet har tatt et viktig steg mot effektivisering, men flere funksjoner, som Winorg Dialog – et verktøy for å optimalisere medlemsreiser – venter fortsatt på å bli tatt i bruk.
Hvorfor valgte Forskerforbundet Winorg Total Fagforening?
Temaer: fagforening, digitalisering, CRM
Samarbeid og hvordan spesialiserte løsninger styrker medlemsorganisasjoner
Av Kim Roger Elverhøy 4. nov 2024
Vi har tatt en prat med Eiliv , daglig leder i Seeds (nå straks 99X)
Vi i Winorg vet at samarbeid mellom spesialister er nøkkelen til suksess for medlems- og samfunnsdrevne organisasjoner. Derfor satte vi oss nylig ned med Eiliv Liljevik, daglig leder i Seeds, for å diskutere verdien av samarbeid og viktigheten av å velge riktig teknologiplattform for organisasjoner som er avhengige av støttespillere som medlemmer, givere og frivillige.
Temaer: CRM, medlemsreisen, medlemssystem
Hvordan optimalisere innmelding og onboarding med digitale verktøy.
Av Kim Roger Elverhøy 8. okt 2024
Digitale løsninger skal forenkle og engasjere – ikke skape mer kompleksitet! AI generert bilde
Innmelding og onboarding er kritiske prosesser i en organisasjon. Ved å bruke digitale verktøy kan disse gjøres enklere og mer effektive, samtidig som støttespillerens opplevelse settes i sentrum. En god onboardingopplevelse skaper langvarige relasjoner med medlemmer, givere, frivillige eller andre støttespillere.
Temaer: giverreisen, CRM, medlemsreisen, medlemssystem
Skreddersydde medlems- og giversystemer vs. Generelle CRM-systemer
Av Anne Johanne Solhjell 27. mar 2024
Crm vs Organisasjonssystem samhandling eller ei
I en verden der teknologisk utvikling stadig akselererer, blir valget av riktig Customer Relationship Management (CRM)-system avgjørende for en rekke organisasjoner. Dette gjelder spesielt for medlems- og giverdrevne organisasjoner, som opererer annerledes enn tradisjonelle salgsdrevne bedrifter. Disse organisasjonene står overfor unike utfordringer og muligheter som krever skreddersydde løsninger for å håndtere betalinger, økonomi, og medlemsengasjement på en effektiv måte
Temaer: CRM, medlemssystem, bærekraft, givere, standardisering
Digitale verktøy kan fremme menneskelige forbindelser i samfunnsdrevne organisasjoner. AI generert bilde
I en verden hvor teknologi stadig tar nye steg, er det lett å bli fanget i jakten på det nyeste og mest avanserte. For medlems- og giverdrevne organisasjoner er imidlertid nøkkelen til varig suksess og vekst ikke å finne i teknologien i seg selv, men i hvordan teknologien brukes for å fremme og styrke forholdet til deres støttespillere.
Les også: Slik lager du en moderne medlemsreise
Temaer: giverreisen, CRM, medlemsvekst, medlemsreisen, givere
Navigering mot bærekraftig økonomistyring i samfunnsdrevne organisasjoner
Av Kim Roger Elverhøy 2. feb 2024
Teknologi kan fortsatt ikke erstatte det menneskelige engasjementet som driver organisasjoner fremover. stockimage
Økonomistyring er et komplekst område for enhver organisasjon, men for medlems- og giverdrevne organisasjoner og fagforbund står det spesielle utfordringer. Disse organisasjonene opererer i skjæringspunktet mellom privat næringsliv, offentlig forvaltning, og samfunnsdrift, og må finne en balanse mellom å være økonomisk bærekraftige og opprettholde sitt sosiale oppdrag.
Les også: Slik lager du en moderne medlemsreise
Temaer: Business Intelligence, medlemsvekst, medlemsreisen